+420 565 323 952

SDÍLEJTE NÁS        

Výchovný poradce

Mgr. Jana Fišarová - fisarova@zs-prazska-pe.cz

Konzultační hodiny výchovné poradkyně:

Pro žáky a žákyně:    pondělí – pátek: 9: 40  -  10: 00

Pro rodiče s dětmi:    čtvrtek  :   15:20 – 16:45

                                     

Po předchozí domluvě možný i jiný termín

 

Informace pro rodiče žáků 9. tříd

 

                  Vážení rodiče, od 1.1. 2024 platí zákon o přijímacím řízení na střední školy, a proto budete přihlašovat své děti na střední školy elektronickou přihláškou nejdříve od 1.2. 2025 a nejpozději do 20.2.2025 ( do vzdělání bez talentové zkoušky). Je třeba si zřídit Identitu občana nebo využít bankovní identitu, máte-li zřízeno internetové bankovnictví.

Všechny možnosti nového přijímacího řízení jsou srozumitelně popsány na: www.prihlaskynastredni.cz. Budete podávat tři přihlášky. Doporučujeme průběžně sledovat tyto webové stránky, které budou MŠMT průběžně doplňovány.

Jednotný informační systém přiřadí Vašemu dítěti v 1. kole jen jeden obor, který jste zapsali na 1. místo. Pokud na tuto školu nechcete nebo nemůžete nastoupit, vzdáte se přijetí, Vaše místo zůstane neobsazeno, nikdo se na ně v 1. kole nedostane a bude využito v dalším kole. Vaše dítě pak též musí absolvovat druhé kolo, ale nemá zaručeno, že v pořadí 2. Vámi zvolená škola, na kterou jste posílali v 1.kole přihlášku, už nebude obsazená. Je tedy nanejvýš důležité, abyste věnovali maximální možnou pozornost prioritizaci škol na přihlášce.

Přejeme Vám úspěch v přijímacím řízení. Jeho konečné výsledky budou zveřejněny v květnu 2025.                                     

                    Mgr. Jana A. Fišarová, výchovná poradkyně ZŠ Na Pražské Pelhřimov

 

Termín podání přihlášek do 1. kola upřesní MŠMT v průběhu školního roku.

KDE se budou konat zkoušky?

  • Školní části přijímacích zkoušek se konají v jednotlivých středních školách, které je vypisují.
  • Jednotnou přijímací zkoušku (JPZ) budete konat výhradně na některých ze škol, na které se přihlásíte. Školy pro konání JPZ budou určeny systémem a dozvíte se o nich z pozvánek, které Vám pošlou ředitelé škol. Může se stát, že budete konat JPZ i 2x ve stejné škole.
  • Náhradní termín JPZ budete konat ve škole, kde se měl konat termín řádný.

 

 

Informace pro rodiče žáků 9. tříd z PPP a SPC Vysočina:

PPP a SPC Vysočina nabízí pro žáky 9. tříd  ) test rozumových schopností, zájmů a osobnosti ( zaměřen na volbu střední školy)  telefonicky objednává rodič dítěte

na tel. 565 323 621 do 3.11.  -bude se konat v listopadu

( testy zaměřené na všechny složky intelektu, zájmový test, orientace dítěte: 3 hod + individuální pohovor); jen v případě, že váháte mezi studijním a učebním oborem!

 

Způsob podání příhlášek:                                                                                                                                                                                             

Den v povolání

   

           Projekt Den v  povolání 2024

 

               Vážení rodiče,

    

                V pátek 15.11. 2024 se uskuteční projektový den ZŠ Na Pražské, zaměřený na volbu povolání. Žáci a žákyně se jej budou moci zúčastnit po písemném souhlasu rodičů a budou mít možnost navštívit v dopoledních hodinách úřady, firmy, instituce a obchody a prakticky si vyzkoušet zaměstnání, o něž projevili zájem. Součástí projektu je i samostatné vytipování jednotlivých firem, jejich návštěva i žádost o umožnění stáže. Mnohdy žáci volí firmy, kde pracují rodiče, příbuzní nebo známí a přátelé rodiny. Stydí-li se žák sám zajít do neznámého prostředí, požádá mě, abych mu stáž s vedením firmy zprostředkovala

Hlavním cílem projektu je, aby si děti vyzkoušely pracovat, přiložily ruce k dílu a měly možnost komunikovat s lidmi z praxe.

               V současné situaci bych volila spíše malé firmy s menším počtem zaměstnanců. Projekt je dobrovolný, záleží jen na Vás, zdali budete souhlasit s účastí Vašeho dítěte v něm. V opačném případě přijde Vaše dítě do školy a bude se učit ve skupině dětí, kterou určí zástupce ředitele p. Novotná.

               V příloze posílám dva materiály: Souhlas rodičů s účastí dítěte v projektu a Potvrzení pro zaměstnavatele. Není třeba je tisknout, děti je dostanou v PčSp. Souhlas rodičů prosím podepište a zakroužkujte buď souhlasím, nebo nesouhlasím. Dítě mi jej odevzdá v hodině PčSp. Potvrzení pro zaměstnavatele předá Vaše dítě ve firmě a požádá, aby razítkem a podpisem odpovědného pracovníka potvrdili, že dítě praxi vykonalo.

Po skončení projektu požádám děti o zpětnou vazbu a umístím ji na web školy.

S úctou

                                                                         Mgr. Jana A. Fišarová, VP

 

     Projekt Den v  povolání 2024

    

     V pátek 15. listopadu 2024 se uskutečnil projektový den ZŠ Na Pražské, zaměřený na volbu povolání. V jeho rámci měla většina  žáků a žákyň 9. B  možnost navštívit v dopoledních hodinách úřady, firmy, instituce a obchody a prakticky si vyzkoušet zaměstnání, o něž projevili zájem. Osm žáků se projektu nezúčastnilo buď kvůli nemoci, nebo nezájmu o tento druh činnosti.

     ZŠ Na Pražské děkuje všem pracovníkům firem a institucí, kteří byli ochotni se našim žákům a žákyním věnovat. 

 

Všichni žáci a žákyně, kteří odevzdali zpětnou vazbu ( bylo jich 27), hodnotili celý projekt kladně, jako užitečný. Na otázku To, co jsem viděl/a, mě ovlivnilo?

  1. velmi – 7x
  2. málo – 12x
  3. vůbec –8x

 

Co jsem pochopil(a) nebo co jsem se naučil(a)?

  • naučila jsem se komunikovat s cizími lidmi
  • elektroniku strojů
  • pracovat v kanceláři není vůbec snadné
  • lépe číst chování psů a pochopila jsem, jak těžká je práce s větším množstvím psů
  • malé základy ošetřování a šití
  • pracovat za pultem, chodit do boxů plnit zákusky
  • hoblování 2x
  • zjistila jsem více informací o konkrétní práci
  • zdravovědu, první pomoc ( 2x), informace o PČR,  střelební přípravu
  • práce v kantýně
  • skartovat papíry
  • pochopila jsem, že práce učitele je velmi náročná
  • jak prodávat lístky nebo vydávat balíčky
  • komunikovat lépe s lidmi
  • počítač
  • že děti jsou zvířata
  • kontrolovat archiv, viděl jsem, jak se vyrábějí malířské potřeby
  • hlavní je dobře vysvětlit látku dětem, práce s dětmi 2x
  • naučil jsem se vytvářet co nejvíce místa, aby byla práce v maximálním výkonu
  • míchat barvy a umývat vlasy 2x
  • naučila jsem se, jak stříhat a barvit vlasy
  • naučila jsem se lépe postarat o zvířata
  • správně míchat sádru a dělat protěry
  • mohla jsem si zkusit kosmetické pokusy na různých zákaznicích

Co bylo pro mě složité?

  • vyznat se v scincare produktech
  • jak fungují stroje na výrobu houbiček na nádobí
  • řazení papírů do složek podle abecedy
  • u některých psů jsem si musela dávat pozor, aby mi neublížili
  • nic, všemu jsem rozuměla 10x
  • hoblování
  • účast na poradě
  • prodávat lístky a s těmi lidmi mluvit
  • nejdřív jsem si musela zvyknout na nové prostředí, ale pak už to bylo v pohodě
  • děti; uklidnit děti ( 2x) po tělocviku
  • ráno brzy vstát
  • vytváření místa a bolest zad na konci
  • asi nic složitého, až na to, že tam byli cizí lidé
  • míchat barvy
  • odposlouchávat hovory, komunikovat s lidmi, zapisovat škodní události
  • seznámit se s prostředím a materiály potřebné k výrobě
  • jak se vyrábí válečky, šlo to skvěle
  • mohl jsem si vyzkoušet učit děti
  • tělocvikář, češtinář – dařilo se mi
  • jen vyklízení parku – házení a urovnávání dřeva do kontejneru se třemi lidmi
  • uklízel jsem ostříhané vlasy
  • pomohla jsem uklidit nějaké nečistoty
  • třídila jsem papíry do složek a někdy to šlo lépe, a někdy hůře
  • mohla jsem si zkusit vyčistit zuby psovi od zubního kamene a také kastraci psa

 

 

Jak jsem se cítil(a) a co mohu říct o lidech, kteří se mi věnovali?

  • skvěle, byli tam fajn lidi
  • všechno to pochopit
  • celý den jsem se cítila komfortně, bylo mi příjemně, i lidé byli velice příjemní. Přestože jsem introvert, rozpovídala jsem se a bylo to v pohodě.
  • ošetřovatelky byly velmi příjemné
  • cítila jsem se po celý den skvěle a odcházela jsem s dobrým pocitem
  • velmi skvěle, ráno sice unavení jste, ale nebylo to náročné
  • ranní vstávání
  • dobře, byli tam hodní lidé
  • skvělý personál, s každým si můžete popovídat
  • velmi dobře, lidé byli příjemní – 2x
  • byli v pohodě, zhruba 30 dětí , hodná paní učitelka Nehasilová – 2x
  • velice dobře; ráno jsem byl lehce nervózní, dopo jsem byl cajk, odcházel jsem nadšený
  • ráno jsem byla velmi nervózní, ale během dne se to zlepšilo
  • cítila jsem se tam dobře
  • byli hodní, snažili se mi vše vysvětlit
  • byli čupr – dupr –supr, asi s 10 a všichni byli milí
  • děti mají postupem dne víc a víc energie
  • byla fajn – 2x
  • řekli mi, jak se v daném oboru zlepšit
  • je to frajer
  • byli v pohodě, hodní; když jsme něco neuměli, naučili nás to; nakonec nás pochválili, že jsme udělali kus práce
  • paní byla fajn, milá, povídali jsme si
  • paní byla hodně příjemná a mile mi popisovala svou práci
  • přátelští
  • tři policajti byli docela sympatičtí a řekli nám toho spoustu
  • moc milá paní, vše se mi snažila vysvětlit a ukázat
  • ta paní je skvělá, hodná a sympatická
  • úžasní lidé – dobrá nálada, vtipy…byla jsem s panem doktorem a sestřičkou; přátelští lidé s velkou trpělivostí
  • skvělí lidé, velice mě chválili a že by si mě tam vzali napořád
  • práce je náročná

Co jsi na projektu ocenil(a)? Máš nějaké připomínky?

  • bylo to super, moc jsem si to užil, sešel jsem se asi s 25 lidmi
  • určitě je skvělé, že jsme si mohli zkusit normální práci
  • žádné nemám, byl to skvělý nápad s tím začít
  • volno ve škole
  • žádné připomínky nemám  4x
  • jsem ráda, že jsem měla příležitost si vyzkoušet, jaké to je opravdu pracovat   5x
  • ocenila jsem to, že jsem si mohla zkusit něco, co možná budu v budoucnu dělat
  • velmi dobrá volba pro děti
  • ocenil jsem to, že jsem mohl strávit čas s reálnými policisty, kteří se nám věnovali
  • velmi dobré, nemusíme do školy
  • mohl jsem vidět práci lidí, které neznám a nevím, co dělají
  • je dobré si tohle zkusit 6x
  • nemusel jsem být ve škole a zažil jsem kolegy, s kterými si při práci poradíme
  • v pořádku
  • bylo dobré si vyzkoušet práci dospělých, jaké to bude v budoucnosti
  • je dobré zjistit, jestli by mě to bavilo
  • mohli jsme se seznámit s daným povoláním a jeho náročností

Dne 30.11. 2024 zapsala Mgr. Jana A. Fišarová