Výchovný poradce
Mgr. Jana Fišarová - fisarova@zs-prazska-pe.cz
Konzultační hodiny výchovné poradkyně:
Pro žáky a žákyně: pondělí – pátek: 9: 40 - 10: 00
Pro rodiče s dětmi: čtvrtek : 15:20 – 16:45
Po předchozí domluvě možný i jiný termín
Informace pro rodiče žáků 9. tříd
Vážení rodiče, od 1.1. 2024 platí zákon o přijímacím řízení na střední školy, a proto budete přihlašovat své děti na střední školy elektronickou přihláškou nejdříve od 1.2. 2025 a nejpozději do 20.2.2025 ( do vzdělání bez talentové zkoušky). Je třeba si zřídit Identitu občana nebo využít bankovní identitu, máte-li zřízeno internetové bankovnictví.
Všechny možnosti nového přijímacího řízení jsou srozumitelně popsány na: www.prihlaskynastredni.cz. Budete podávat tři přihlášky. Doporučujeme průběžně sledovat tyto webové stránky, které budou MŠMT průběžně doplňovány.
Jednotný informační systém přiřadí Vašemu dítěti v 1. kole jen jeden obor, který jste zapsali na 1. místo. Pokud na tuto školu nechcete nebo nemůžete nastoupit, vzdáte se přijetí, Vaše místo zůstane neobsazeno, nikdo se na ně v 1. kole nedostane a bude využito v dalším kole. Vaše dítě pak též musí absolvovat druhé kolo, ale nemá zaručeno, že v pořadí 2. Vámi zvolená škola, na kterou jste posílali v 1.kole přihlášku, už nebude obsazená. Je tedy nanejvýš důležité, abyste věnovali maximální možnou pozornost prioritizaci škol na přihlášce.
Přejeme Vám úspěch v přijímacím řízení. Jeho konečné výsledky budou zveřejněny v květnu 2025.
Mgr. Jana A. Fišarová, výchovná poradkyně ZŠ Na Pražské Pelhřimov
Termín podání přihlášek do 1. kola upřesní MŠMT v průběhu školního roku.
KDE se budou konat zkoušky?
- Školní části přijímacích zkoušek se konají v jednotlivých středních školách, které je vypisují.
- Jednotnou přijímací zkoušku (JPZ) budete konat výhradně na některých ze škol, na které se přihlásíte. Školy pro konání JPZ budou určeny systémem a dozvíte se o nich z pozvánek, které Vám pošlou ředitelé škol. Může se stát, že budete konat JPZ i 2x ve stejné škole.
- Náhradní termín JPZ budete konat ve škole, kde se měl konat termín řádný.
Informace pro rodiče žáků 9. tříd z PPP a SPC Vysočina:
PPP a SPC Vysočina nabízí pro žáky 9. tříd ) test rozumových schopností, zájmů a osobnosti ( zaměřen na volbu střední školy) telefonicky objednává rodič dítěte
na tel. 565 323 621 do 3.11. -bude se konat v listopadu
( testy zaměřené na všechny složky intelektu, zájmový test, orientace dítěte: 3 hod + individuální pohovor); jen v případě, že váháte mezi studijním a učebním oborem!
Způsob podání příhlášek:
Den v povolání
Projekt Den v povolání 2024
Vážení rodiče,
V pátek 15.11. 2024 se uskuteční projektový den ZŠ Na Pražské, zaměřený na volbu povolání. Žáci a žákyně se jej budou moci zúčastnit po písemném souhlasu rodičů a budou mít možnost navštívit v dopoledních hodinách úřady, firmy, instituce a obchody a prakticky si vyzkoušet zaměstnání, o něž projevili zájem. Součástí projektu je i samostatné vytipování jednotlivých firem, jejich návštěva i žádost o umožnění stáže. Mnohdy žáci volí firmy, kde pracují rodiče, příbuzní nebo známí a přátelé rodiny. Stydí-li se žák sám zajít do neznámého prostředí, požádá mě, abych mu stáž s vedením firmy zprostředkovala
Hlavním cílem projektu je, aby si děti vyzkoušely pracovat, přiložily ruce k dílu a měly možnost komunikovat s lidmi z praxe.
V současné situaci bych volila spíše malé firmy s menším počtem zaměstnanců. Projekt je dobrovolný, záleží jen na Vás, zdali budete souhlasit s účastí Vašeho dítěte v něm. V opačném případě přijde Vaše dítě do školy a bude se učit ve skupině dětí, kterou určí zástupce ředitele p. Novotná.
V příloze posílám dva materiály: Souhlas rodičů s účastí dítěte v projektu a Potvrzení pro zaměstnavatele. Není třeba je tisknout, děti je dostanou v PčSp. Souhlas rodičů prosím podepište a zakroužkujte buď souhlasím, nebo nesouhlasím. Dítě mi jej odevzdá v hodině PčSp. Potvrzení pro zaměstnavatele předá Vaše dítě ve firmě a požádá, aby razítkem a podpisem odpovědného pracovníka potvrdili, že dítě praxi vykonalo.
Po skončení projektu požádám děti o zpětnou vazbu a umístím ji na web školy.
S úctou
Mgr. Jana A. Fišarová, VP
Projekt Den v povolání 2024
V pátek 15. listopadu 2024 se uskutečnil projektový den ZŠ Na Pražské, zaměřený na volbu povolání. V jeho rámci měla většina žáků a žákyň 9. B možnost navštívit v dopoledních hodinách úřady, firmy, instituce a obchody a prakticky si vyzkoušet zaměstnání, o něž projevili zájem. Osm žáků se projektu nezúčastnilo buď kvůli nemoci, nebo nezájmu o tento druh činnosti.
ZŠ Na Pražské děkuje všem pracovníkům firem a institucí, kteří byli ochotni se našim žákům a žákyním věnovat.
Všichni žáci a žákyně, kteří odevzdali zpětnou vazbu ( bylo jich 27), hodnotili celý projekt kladně, jako užitečný. Na otázku To, co jsem viděl/a, mě ovlivnilo?
- velmi – 7x
- málo – 12x
- vůbec –8x
Co jsem pochopil(a) nebo co jsem se naučil(a)?
- naučila jsem se komunikovat s cizími lidmi
- elektroniku strojů
- pracovat v kanceláři není vůbec snadné
- lépe číst chování psů a pochopila jsem, jak těžká je práce s větším množstvím psů
- malé základy ošetřování a šití
- pracovat za pultem, chodit do boxů plnit zákusky
- hoblování 2x
- zjistila jsem více informací o konkrétní práci
- zdravovědu, první pomoc ( 2x), informace o PČR, střelební přípravu
- práce v kantýně
- skartovat papíry
- pochopila jsem, že práce učitele je velmi náročná
- jak prodávat lístky nebo vydávat balíčky
- komunikovat lépe s lidmi
- počítač
- že děti jsou zvířata
- kontrolovat archiv, viděl jsem, jak se vyrábějí malířské potřeby
- hlavní je dobře vysvětlit látku dětem, práce s dětmi 2x
- naučil jsem se vytvářet co nejvíce místa, aby byla práce v maximálním výkonu
- míchat barvy a umývat vlasy 2x
- naučila jsem se, jak stříhat a barvit vlasy
- naučila jsem se lépe postarat o zvířata
- správně míchat sádru a dělat protěry
- mohla jsem si zkusit kosmetické pokusy na různých zákaznicích
Co bylo pro mě složité?
- vyznat se v scincare produktech
- jak fungují stroje na výrobu houbiček na nádobí
- řazení papírů do složek podle abecedy
- u některých psů jsem si musela dávat pozor, aby mi neublížili
- nic, všemu jsem rozuměla 10x
- hoblování
- účast na poradě
- prodávat lístky a s těmi lidmi mluvit
- nejdřív jsem si musela zvyknout na nové prostředí, ale pak už to bylo v pohodě
- děti; uklidnit děti ( 2x) po tělocviku
- ráno brzy vstát
- vytváření místa a bolest zad na konci
- asi nic složitého, až na to, že tam byli cizí lidé
- míchat barvy
- odposlouchávat hovory, komunikovat s lidmi, zapisovat škodní události
- seznámit se s prostředím a materiály potřebné k výrobě
- jak se vyrábí válečky, šlo to skvěle
- mohl jsem si vyzkoušet učit děti
- tělocvikář, češtinář – dařilo se mi
- jen vyklízení parku – házení a urovnávání dřeva do kontejneru se třemi lidmi
- uklízel jsem ostříhané vlasy
- pomohla jsem uklidit nějaké nečistoty
- třídila jsem papíry do složek a někdy to šlo lépe, a někdy hůře
- mohla jsem si zkusit vyčistit zuby psovi od zubního kamene a také kastraci psa
Jak jsem se cítil(a) a co mohu říct o lidech, kteří se mi věnovali?
- skvěle, byli tam fajn lidi
- všechno to pochopit
- celý den jsem se cítila komfortně, bylo mi příjemně, i lidé byli velice příjemní. Přestože jsem introvert, rozpovídala jsem se a bylo to v pohodě.
- ošetřovatelky byly velmi příjemné
- cítila jsem se po celý den skvěle a odcházela jsem s dobrým pocitem
- velmi skvěle, ráno sice unavení jste, ale nebylo to náročné
- ranní vstávání
- dobře, byli tam hodní lidé
- skvělý personál, s každým si můžete popovídat
- velmi dobře, lidé byli příjemní – 2x
- byli v pohodě, zhruba 30 dětí , hodná paní učitelka Nehasilová – 2x
- velice dobře; ráno jsem byl lehce nervózní, dopo jsem byl cajk, odcházel jsem nadšený
- ráno jsem byla velmi nervózní, ale během dne se to zlepšilo
- cítila jsem se tam dobře
- byli hodní, snažili se mi vše vysvětlit
- byli čupr – dupr –supr, asi s 10 a všichni byli milí
- děti mají postupem dne víc a víc energie
- byla fajn – 2x
- řekli mi, jak se v daném oboru zlepšit
- je to frajer
- byli v pohodě, hodní; když jsme něco neuměli, naučili nás to; nakonec nás pochválili, že jsme udělali kus práce
- paní byla fajn, milá, povídali jsme si
- paní byla hodně příjemná a mile mi popisovala svou práci
- přátelští
- tři policajti byli docela sympatičtí a řekli nám toho spoustu
- moc milá paní, vše se mi snažila vysvětlit a ukázat
- ta paní je skvělá, hodná a sympatická
- úžasní lidé – dobrá nálada, vtipy…byla jsem s panem doktorem a sestřičkou; přátelští lidé s velkou trpělivostí
- skvělí lidé, velice mě chválili a že by si mě tam vzali napořád
- práce je náročná
Co jsi na projektu ocenil(a)? Máš nějaké připomínky?
- bylo to super, moc jsem si to užil, sešel jsem se asi s 25 lidmi
- určitě je skvělé, že jsme si mohli zkusit normální práci
- žádné nemám, byl to skvělý nápad s tím začít
- volno ve škole
- žádné připomínky nemám 4x
- jsem ráda, že jsem měla příležitost si vyzkoušet, jaké to je opravdu pracovat 5x
- ocenila jsem to, že jsem si mohla zkusit něco, co možná budu v budoucnu dělat
- velmi dobrá volba pro děti
- ocenil jsem to, že jsem mohl strávit čas s reálnými policisty, kteří se nám věnovali
- velmi dobré, nemusíme do školy
- mohl jsem vidět práci lidí, které neznám a nevím, co dělají
- je dobré si tohle zkusit 6x
- nemusel jsem být ve škole a zažil jsem kolegy, s kterými si při práci poradíme
- v pořádku
- bylo dobré si vyzkoušet práci dospělých, jaké to bude v budoucnosti
- je dobré zjistit, jestli by mě to bavilo
- mohli jsme se seznámit s daným povoláním a jeho náročností
Dne 30.11. 2024 zapsala Mgr. Jana A. Fišarová